زنجبیل و عسل : شربت عسل و زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و مصرف آن قدرت سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. این ترکیب پروتئین زیادی دارد که به فرآیند گوارش کمک و ترشح صفرا را تحریک می کند


خواص زنجبیل و عسل


زنجبیل


شربت عسل و زنجبیل یکی از بهترین نوشیدنی های دارویی است و شما با خوردن آن با تمام بیماری ها خداحافظی می کنید.


سوءهاضمه

شربت عسل و زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و مصرف آن قدرت سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. این ترکیب پروتئین زیادی دارد که به فرآیند گوارش کمک و ترشح صفرا را تحریک می کند تا چربی ها به راحتی حا و دفع شوند.این شربت گیاهی حرکات روده را تسهیل می بخشد . همچنین توانایی افزایش جذب دیگر مواد مغذی و کاهش ضایعات را دارد و از آن برای کاهش التهاب معده در کودکان استفاده می شود.

مصرف یک قاشق چای خوری شربت عسل و زنجبیل برای افرادی که دستگاه گوارش ضعیفی دارند بسیار مفید است.


پیشگیری از سرطان

ترکیب عسل و زنجبیل به کاهش عوارض شیمی درمانی کمک می کند و همچنین احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد مصرف این شربت، محرک آنزیم های آنتی اکسیدانی است که احتمال رشد سرطان و متاستاز را کاهش می دهند.

زنجبیل همچنین به دلیل تخلیه ی معده از ناراحتی معده، حالت تهوع و استفراغ به خصوص در زمان شیمی درمانی پیشگیری می کند. تهوع ناشی از شیمی درمانی است و زنجبیل می تواند آثار قدرتمند آن را متعادل سازد.


سلامت قلب

ترکیبات زنجبیل مانع تولید سیتوکین های التهابی و آنزیم های تولیدکننده پروستاگلاندین ها می شوند و از این طریق کاهش دهنده ی واکنش های التهابی و بیماری های قلبی است.

همچنین باعث کاهش کلسترول، تری گلیسیرید، فسفولییپدها و در نتیجه کاهش تخریب های آترواسکلروتیکی و همچنین افزایش کلسترول خوب می شود.


درمان آسم

از ترکیب عسل، زنجبیل و فلفل سیاه معجونی شفابخش به دست می آید که توانایی تسکین علائم آسم و حتی درمان آن را دارد . این ترکیب خاصیت ضدالتهابی دارد و به کاهش تنش و بهبود جریان اکسیژن به ریه ها و آرامش رگ های خونی در ریه ها کمک می کند. این ترکیب همچنین یک خلط آور فوق العاده است و سرفه، سرماخوردگی، گلودرد و آبریزش بینی را درمان می کند.


طرز تهیه

یک قاشق چای خوری پودر خشک زنجبیل یا دو قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده ی تازه را داخل قوری بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید. به مدت پنج دقیقه آن را با حرارت ملایم دم کنید، سپس آن را با عسل شیرین کرده و میل کنید. همچنین می توانید برای تهیه ی این شربت یک قاشق چای خوری عصاره ی ریشه ی زنجبیل را با یک قاشق چای خوری عسل و کمی آب ولرم ترکیب کنید. عسل را می توان به چای یا دمنوش زنجبیل و دارچین نیز اضافه کرد.


منبع:  بوعلی دارو