سوختگی با آب جوش و مقابله با آن گرداوری شد

سوختگی با آب جوش و مقابله با آن

 

یکی از پرشیوع ترین سوختگی ها در بین بچه ها سوختگی از نوع مایعات می باشد. سوختگی با آب جوش یکی از انواع آن به شمار می رود. این نوع سوختگی نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز یکی از پردردترین سوختگی ها می باشد. سطحی بودن و تحت تأثیر قرارگرفتن اعصاب مختلف در این نوع از سوختگی ها ، بر سختی شرایط می افزاید و به همین دلیل دردی غیرقابل تحمل را با خود به همراه خواهد داشت. اما آشنایی با راه حل هایی برای مقابله با این نوع از سوختگی ها همانند سوختگی با آب جوش خود به عنوان یکی از مهم ترین روش ها برای تخفیف درد در نظر گرفته می شود.

در صورتی که پوست بدن شما توسط آب جوش دچار سوختگی شده بهترین راه حل در ابتدا خنک کردن محل تنها با آب سرد می باشد. شاید آب سرد اثر درمانی خاصی نداشته باشد اما قطعا اثری که برای تسکین درد با خود به همراه دارد ، بسیار ستودنی خواهد بود. برخی از سوختگی با یک سری ضایعات تاولی همراه می باشند. ضایعات تاولی ، ضایعاتی هستند که در صورت دست زدن به آنها ممکن است عفونت هایی به دیگر نواحی بدن منتشر شود و در نتیجه شرایط وخیم تر شود. بهترین کار دست نزدن به آنها خواهد بود. محل سوختگی را تنها خنک کنید و از قرار دادن لباس بر روی آن پرهیز نمایید.

در مواردی که سوختگی با آب جوش تنها قرمزی و درد شدیدی با خود به همراه دارد ، شما می توانید از انواع روش های درمانی نیز بهره ببرید. یکی از روش ها استفاده از مواد با خاصیت خنک کنندگی می باشد. ماست یک ماده سرد کننده و تسکین دهنده بر روی موضع می باشد. همچنین تخم مرغ البته سفیده ی آن با چنین خاصیتی همراه می باشد . عسل یکی از بهترین درمان های موجود برای  رفع درد ، ملتهب شدگی و قرمزی محل می باشد که در کمترین زمان ممکن با اثر خود به تسکین درد شما می پردازد.

سوختگی با آب جوش و مقابله با آن