قارچ ناخن که با التهاب، ضخیم شدن، تورم، زرد شدن محل و درد در ناخن های دست و پا مشخص می شود می تواند برای بیشتر افراد ازاردهنده باشد. در این مقاله قصد داریم برخی از درمان های خانگی برای پیشگیری یا خلاص شدن از شر قارچ ناخن را با هم مرور کنیم.

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای

این درمان طبیعی برای قارچ ناخن، خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی کننده دارد. ابتدا ناحیه مدنظر را تمیز کنید و سپس روغن درخت چای را به طور مستقیم بر روی ناخن بگذارید. اجازه دهید ناخن به مدت 10 دقیقه در این ترکیب فرو برود. سپس آن را تمیز کنید. اینکار را روزانه تکرار نمایید.

 

جوش شیرین

جوش شیرین

جوش شیرین می تواند رطوبت اضافی بر روی ناخن را بگیرد و همین امر باعث درمان قارچ ناخن می شود. به کمک جوش شیرین و آب کمی خمیر درست کنید و آن را بر روی ناخن خود اعمال نمایید. اجازه دهید این خمیر به مدت 10 دقیقه روی ناخن بماند و سپس آن را بشویید. شما همچنین می توانید با ترکیب آب و جوش شیرین یک ترکیب درست کنید و پا یا دست خود را در آن فرو ببرید.

 

آرد ذرت

آرد ذرت

این درمان خانگی در برگیرنده قارچ های بی ضرری است که می تواند قارچ های ایجادکننده عفونت را نابود کند. یک پیمانه آرد ذرت را با کمی آب ترکیب کنید و بر روی محل مدنظر بگذارید.

 

سرکه سفید یا سرکه سیب

سرکه سفید یا سرکه سیب

سرکه خاصیت اسیدی دارد پس می تواند یک درمان خانگی طبیعی برای افرادی باشد که به دنبال درمان قارچ ناخن هستند. این ترکیب مانع از توسعه قارچ می شود. قسمت مساوی از سرکه و آب را ترکیب کنید و ناحیه مدنطر را به مدت 30 دقیقه در آن فرو ببرید. مطمئن شوید که بعدا بدن خود را خشک می کنید.

 

دهانشویه

دهانشویه

دهانشویه می تواند باکتری ها و میکروب های موجود در دهان را نابود کند. پس می توان از آن برای از بین بردن قارچ ناخن نیز استفاده کرد.بخش مساوی از سرکه سفید و دهانشویه را ترکیب کنید و ناحیه مدنظر را به مدت 30 دقیقه در آن فرو ببرید. سپس ناخن را به آرامی تمیز کنید

 

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس

این روغن خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و می تواند از تحریک پوست جلوگیری کند. از پنبه برای اعمال روغن اسطوخودوس استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه محل مدنظر را بشویید.

 

سیر

سیر

سیر نیز خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و می تواند درمان خوبی برای قارچ ناخن باشد. این ترکیب طبیعی برای درمان مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. سیر را له کنید و با سرکه سفید ترکیب نمایید. این ترکیب را بر روی محل مدنظر و اطراف آن بمالید و آن را با بانداژ بپوشانید. اجازه دهید چند ساعت بماند. سپس آن را بشویید.