آشنایی با خواص روغن بادام شیرین

 

سال هاست که روغن بادام به طور گسترده به خاطر مزایایی که برای سلامتی انسان دارد توسط کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن سرشار از ویتامین E ، اسیدهای چرب تک غیر اشباع، پروتئین ها، پتاسیم، روی و سایر مواد معدنی و ویتامین هاست و به همین خاطر می تواند برای سلامت قلب، پوست و مو بسیار عالی باشد. روغن بادام به دو گونه شیرین و تلخ در اختیار افراد قرار دارد. در این مقاله سعی می کنیم به اختصار، مزایای روغن بادام شیرین را مورد بررسی قرار دهیم.

باعث ایجاد پوستی نرم و بدون لک می شود: واقعیت این است که روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ پوست است. زمانی که این روغن به آرامی بر روی پوست اعمال می شود می تواند به راحتی جذب گردد.

باعث پاکسازی عمیق پوست می شود: روغن بادام بافت سبکی دارد و می تواند به قسمت های عمیق تر پوست نفوذ کند.

به حذف حلقه های سیاه دور چشم کمک می کند: اگر حلقه های سیاهی دور چشم خود دارید، روغن بادام یکی از بهترین گزینه های موجود خواهد بود.

باعث تسکین شرایطی همچون اگزما و پسوریازیس می شود: این مشکلات به خاطر واکنش خود بدن به محرک های داخلی و خارجی رخ می دهد و می تواند پوست بدن را خشک و تحریک پذیر سازد. در این شرایط از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

راش پوستی را درمان می کند: راش های پوستی در افراد بسیار شایع هستند. روغن بادام جایگزین درمانی مناسبی برای کرم های شیمیایی است. در این شرایط دیگر نگران مواد شیمیایی به کار رفته در محصولات صنعتی نخواهید بود.

به حذف چین و چروک و نشانه های پیری کمک می کند: کلاژن لایه یکنخواتی را زیر پوست ایجاد می کند. چین و چروک های ریز به خاطر افزایش سن و کاهش کلاژن بر روی صورت و سایر نواحی ظاهر می شود. به کمک روغن بادام می توانید این چین و چروک ها را کمتر کنید.

به درمان خستگی عضلات و درد آن ها کمک می کند: روغن بادام یک منبع سنتی برای کاهش درد عضلات است.

روغن بادام شیرین به کنترل ریزش مو کمک می کند: هر روز صدها تار مو در افراد مختلف از دست می رود. اگر ریزش مو سنگین تر و شدیدتر از ریزش موی طبیعی باشد باعث نگرانی افراد می شود. کمبود منیزیم و کلسیم نقش مهمی در رشد ضیف موها دارند. برای مراقبت از موهای خود روغن بادام را مورد استفاده قرار دهید.

به داشتن موهای درخشنده کمک می کند: کافیست روغن بادام را روی پوست سر بمالید و از مزایای آن بهره ببرید.

باعث بهبود سلامتی ناخن ها می شود: اگر ناخن های نازک و شکننده ای دارید ممکن است مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدنتان کم شده باشد. روغن بادام سرشار از ویتامین ب کمپلکس و آهن است.

به سلامت قلب کمک می کند: روغن بادام سرشار از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است و می تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

به بهبود حافظه و شناخت افراد کمک می کند: مطالعات نشان می دهد روغن بادام شیرین می تواند قدرت مغز را افزایش دهد و باعث بهبود حافظه افراد گردد. این ماده غنی از ویتامین ها، مواد معدنی،پروتئین ها و اسیدهای چرب مفید است.

 

بیشتر بخوانید: روغن بادام برای موها