مصارف درمانی روغن کرچک گرداوری شد

مصارف درمانی روغن کرچک

 

گیاه کرچک یکی از گیاهانی است که معمولا در کشور هند پرورش داده می شود و از سال ها قبل نیز به عنوان یک گیاه با اثر درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهم ترین خواصی که بر اثر استفاده ی مناسب از این روغن به اثبات رسیده خواصی است که در از بین بردن درد و التهاب در هریک از اعضای بدن وجود دارد. به عنوان مثال دردهایی که در مفاصل دست و پا به آن مبتلا هستید و معمولا از فعالیت شما می کاهد با استفاده از روغن کرچک قابل رفع خواهد بود. تنها نیاز است تا یک قاشق از این روغن را رقیق نمایید و بر روی ناحیه ی دردناک خود قرار دهید ، به زودی به تسکین درد خود پی خواهید برد.

شاید تاکنون با دل درد های شدید نوزادی روبه رو شده باشید ، قطعا اگر پدربزرگ یا مادربزرگی با شما در حال زندگی کردن باشند استفاده از روغن کرچک را راه حلی برای درمان این دردها می دانند. در حقیقت این موضوع یک واقعیت است. شما با ماساژ دادن کمی از روغن کرچک بر روی شکم نوزاد خود به رفع دل دردهای او کمک خواهید کرد. معمولا یبوست و مشکلات روده ای با استفاده از این روغن به پایان خواهد رسید. استفاده از این روغن با تأثیر بر روی افزایش حرکت روده می تواند هر نوع نفخ و درد را در این ناحیه از بین ببرد. حتی دردهای قاعدگی نیز با این روغن کاهش خواهد یافت.

روغن کرچک خاصیت مرطوب کنندگی دارد و معمولا برای انتقال رطوبت به پوست صورت شما مفید خواهد بود. این روغن یکی از مهم ترین چربی های بکار رفته در لوازم آرایشی به شمار می رود. اگر پوست خشکی دارید و در زمستان به مشکلاتی در این زمینه برخورد کرده اید بهتر است تا کمی از روغن کرچک را بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید. علاوه بر آن اگر پوستی مبتلا به آکنه دارید این روغن می تواند زیبایی را به پوست شما باز گرداند. اما به یاد داشته باشید که از این روغن نباید به اندازه ی زیاد استفاده نمود زیرا در هر ناحیه ی التهاب را به وجود می آورد.

یک از تأثیرات درمانی این روغن ، بخشیدن استحکام به ناخن ها می باشد. شاید بر اثر بیماری های مختلف ناخن های شما رشد خوبی را نداشته باشد در این صورت باید برای درمان به پزشک مراجعه نمایید ، اما زمانی که از نبود بیماری اطمینان دارید و کمبود ریزمغذی ها و مواد ضروری را عاملی برای رشد بهتر ناخن ها می دانید ، در آن زمان می توانید از روغن کرچک برای بهبود این رشد بهره ببرید.

 

مضرات کرچک

گیاه کرچک معمولا دارای قند بالایی است که این قند در داخل رگ های خونی تجمع خواهد یافت. بنابراین در افرادی که به دیابت مبتلا هستند این گیاه نباید مورد استفاده قرار گیرد .

بیشتر بخوانید: مضرات کرچک

 

عوارض روغن کرچک

در بسیاری از موارد پس از مصرف روغن کرچک در بارداری ، عوارضی همچون سقط جنین رخ می دهد. همچنین علاوه بر سقط جنین از عوارض دیگر می توان به زایمان های زودرس نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: عوارض روغن کرچک

 

روغن کرچک و مو

تأثیر روغن کرچک بر روی مو زمانی به بالاترین حد خود می رسد که این روغن با فضایی مرطوب همراه باشد. احتمال ریزش این روغن بر روی موهای شما وجود دارد بنابراین بهتر است تا لباسی کهنه را بر تن کنید.

بیشتر بخوانید: روغن کرچک و مو