مضرات گیاه خردل و مضرات خردل گرداوری شد

مضرات گیاه خردل

 

هر گیاهی که در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد معمولا در اثر استفاده ی بیش از اندازه می تواند به مضراتی هم همراه شود. تأکید بر اینکه مضرات یک گیاه می تواند چه اثراتی بر روی سلامتی بدن ما داشته باشد نکته ای است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. گیاه خردل هم از این قاعده مستثنی نیست ، در ادامه به مهم ترین عوارض مصرف ناصحیح این گیاه اشاره خواهیم کرد.

گیاه خردل یکی از گیاهانی است که مصرف بیش از اندازه ی آن می تواند مخاط بدن شما و همچنین میزان رطوبت را تغییر دهد. در نتیجه ریزش آب از بینی و دهان شما به ریزشی مستمر تبدیل می شود. این تا حدی ادامه خواهد داشت که دیگر نمی توانید به اطراف خود توجه داشته باشید. در صورتی که گاز مربوط به این گیاه را استشمام نمایید قطعا این گاز در ریه های شما نفوذ پیدا خواهد کرد و می تواند منجربه سوختگی درونی شود. شدت سوختگی بر اثر گاز خردل و حتی گیاه خردل بسیار زیاد است بنابراین از تماس مستقیم و طولانی مدت خودداری نمایید.

برخی از افراد دارای سیستم گوارشی خاصی هستند و نمی توانند هر نوع ماده ای را مصرف کنند. یکی از توصیه های جدی به این افراد استفاده نکردن از سس خردل می باشد. زیرا این سس می تواند با حالت ملتهب کننده خود این سیستم را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به وجود یک عامل تحریک کننده و زمینه ی آلرژی شدت این التهاب بیشتر خواهد شد. معمولا سس هایی که از خردل تهیه می شوند به دلیل داشتن مواد مختلفی در درون خود برای کودکان مناسب نیستند. این سس ها خاصیت تندی زیادی دارند و می توانند آلرژی در بدن کودک شما به وجود آورند.

در کنار معایب استفاده از گیاه خردل می توان به ایجاد حالت تهوع و استفراغ ، کاهش ظرفیت تنفسی ، آسیب به کلیه ها و حتی کبد نیز اشاره نمود. افرادی که به چاقی های مزمن مبتلا هستند تا حد امکان از مصرف سس های با تخم مرغ تهیه شده از خردل خودداری نمایند ، زیرا این سس ها به دلیل خوشمزه گی به میزان زیادی استفاده می شود و در طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی را در شما افزایش بدهد. برای آنکه سلامت بدن خود را حفظ نمایید بهتر است که از گیاه خردل یا آرد آن به اندازه ی بسیار کم به عنوان تنها یک ادویه بهره ببرید.