شایع ترین علائم مربوط به نقص غده تیروئید گرداوری شد

شایع ترین علائم مربوط به نقص غده تیروئید

 

غده تیروئید غده ای است که در لمس مشابه یک پروانه ای نسبتا بزرگ در قسمت جلویی گردن شما قرار گرفته است. به دلیل پنهان بودن این غده شاید از وجود آن غافل شوید ، اما این نکته را به خاطر بسپاردید که تیروئید در هر زمان می تواند حضور خود را به شما اثبات نماید. علائم مربوط به این بیماری معمولا با دیگر بیماری ها تشابه دارد اما تجمیع شایع ترین علائم در کنار یکدیگر خبر از نقص غده تیروئید می دهد.

فرض کنید مدتی است که در خانه و در محل کار خود به دردهای عضلانی مبتلا شده اید. توانایی شما برای راه رفتن همانند گذشته نیست. به راحتی نمی توانید دست های خود را تکان دهید ، ضعفی شدید در قسمت پشت و بین دو کتف شما وجود دارد. این علائم به صورت اختصاصی مربوط به تیروئید نیست اما می تواند دلیلی برای ابتلا باشد. بخصوص کمبود ویتامین د در کنار این علائم با تغییر در عملکرد و نقص غده تیروئید همراه می باشد.

علامت شایع بعدی که در موارد ملتهب شدن تیروئید با آن مواجه خواهید شد در ارتباط با بزرگ شدن غده در گردن و احساس یک برجستگی در این ناحیه می باشد. البته در تمامی موارد تیروئید با این علامت تشخیص داده نمی شود اما در اکثر افرادی که به کم کاری تیروئید یا گواتر مبتلا هستند این نشانه وجود دارد.

نقص غده تیروئید و تغییر در عملکرد این غده معمولا بر روی لطافت پوست شما و همچنین رویش موی شما مؤثر است. زمانی که ریزش موی شما بیشتر از حد معمول است یا پوستی متفاوت با قبل دارید باید به وجود یک مشکل در ترشح هورمون های درون ریز بدن خود شک نمایید. تغییر در ترشح میزان هورمون ها حتی می تواند بر روی عملکرد سیستم گوارشی شما اثر بگذارد. برخی از افراد به یبوست های مزمن و برخی دیگر به افزایش دفع دچار می شوند.

به دلیل شیوع بیشتر بیماری های تیروئید در خانم ها ، معمولا مشکلات مربوط به عادت ماهیانه هم در آنها مشاهده می شود. با توجه به نوع بیماری تیروئید امکان افزایش یا کاهش خونریزی ، تغییر در فاصله زمانی بین دو سیکل و تغییر در زمان اصلی آن رخ خواهد داد. تغییر ناگهانی در وضعیت وزنی شما علت دیگری بر وجود یک بیماری در بدن شما می باشد. کاهش شدید وزن یا افزایش شدید وزن در مدت زمان کوتاه را جدی بگیرید.

 

اختلال تیروئید نوزادان

همه ی ما با عملکرد تیروئید در بدن خود آشنا هستم ، اما متأسفانه اهمیت اختلالات تیروئید در نوزادان برای خانم های باردار به صورت جدی توضیح داده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اختلال تیروئید نوزادان

 

هورمون های تیروئیدی

هورمون های تیروئیدی با نام های t3 و t4 و tsh شناخته شده هستند. این سه آیتم در بیماری های مربوط به تیروئید توسط یک آزمایش خون مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: هورمون های تیروئیدی

 

درمان گیاهی تیروئید

شما می توانید با ترکیب نمودن شربت سکنجبین به همراه عسل اختلالات تیروئید خود را درمان نمایید. این ترکیب هم برای بیماران مبتلا به کم کاری و هم برای بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی تیروئید