سس خردل و نحوه ی استفاده از آن و سس خردل گرداوری شد

سس خردل و نحوه ی استفاده از آن

 

بارها در ترکیب غذاهای مختلف حضور سسی با نام سس خردل را مشاهده نموده اید. حتی برخی از افراد مزه ی این سس را چشیده اند و به نظر آنها سسی خوشمزه بوده و با کمی مزه ی تندی خود می تواند طعمی دیگر را به مواد غذایی موجود ببخشد. اما حتما این نکته را در تهیه ی سس خردل به کار ببندید ، حتی بزرگ ترین سرآشپزهای دنیا نیز از اندازه ای متعادل برای سس خردل استفاده می کنند. استفاده ی بیش از اندازه خردل می تواند عوارضی را برای بدن شما به دنبال داشته باشد. یکی از مهم ترین عوارض آن ناراحتی های مربوط به کبد می باشد.

سس خردل به دلیل حضور خردل در داخل خود در زمره ی سس هایی قرار دارد که پس از ورود به بدن احساس گرمی ایجاد می کند. مواد مهم و مغذی بسیاری در داخل سس خردل وجود دارد که از جمله ی آنها می توان به حضور گوگرد اشاره نمود ، اما در کنار این خواص بی نظیر معایبی هم وجود دارد. برخی از افراد پس از مصرف بیش از اندازه ی سس خردل به حالتی از تهوه و حتی وروم کلیه ها دچار می شوند و باید هرچه سریع تر به بیمارستان مراجعه نمایند.

سس خردل با طعم ها و شیوه های گوناگونی تهیه می شود. اگر نگاهی گذرا به طرز تهیه ی این سس داشته باشیم متوجه خواهیم شد که بیشتر از صد نوع سس نیز مشاهده می شود که همگی آنها با نام سس خردل و برای غذاهای متفاوت به عنوان چاشنی مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت اصلی بین دو نوع سس خردل در میزان کالری موجود در هریک از آنها می باشد. برخی از این مواد معمولا با تخم مرغ همراه هستند که این نوع از سس ها چاق کننده می باشد ، اما در مقابل سس خردل دیگری هم وجود دارد که در داخل خود از روغن زیتون استفاده نموده که معمولا سالم تر بنظر می آیند.

برای آنکه بتوانید سس خردل را تهیه نمایید باید از بهترین و سالم ترین دستور آن پیروی کنید. یکی از این دستورات به شما توصیه می کند تا از ترکیب کردن آرد به همراه کره ، همچنین اضافه کردن آب حاوی پروتئین ( گوشت یا مرغ) ، تنها دو قاشق از خردل و همچنین گیاهان معطر می توانید یک سس بسیار لذیذ را به غذاهای خود اضافه نمایید.