گروه های مهم برای تزریق واکسن انفلوانزا گرداوری شد

گروه های مهم برای تزریق واکسن انفلوانزا

 

واکسن ها نقش پیشگیری کننده ای از بیماری ها دارند. در سال های اخیر علیه بسیاری از بیماری های واگیردار و خطرناک همچون بیماری هایی مثل سرخک ، سرخجه ، فلج اطفال و . . . واکسن هایی کشف شده اند و سال های زیادی است که از این واکسن ها برای جلوگیری از انتقال بیماری ها نیز جلوگیری خواهد شد. در هر صورت استفاده از واکسن مزایای بسیار زیادی دارد که در رابطه با واکسنی همچون واکسن انفلوانزا نیز این موضوع صدق خواهد کرد.

افرادی که در سنین کودکی به سر می برند بخصوص بچه های شش ماهه و بالاتر تا افرادی که در سنین پیری به سر می برند کاندیدهای مناسبی برای تزریق واکسن انفلوانزا هستند. زیرا این بیماری با شدت بیشتری در این افراد تأثیرگذار خواهد بود و به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلا تزریق ضروری است. معمولا زمان طلایی برای تزریق در فصل پاییز است اما در فصل زمستان هم می توان به آن پرداخت. در حقیقت واکسن انفلوانزا از یک بیماری خطرناک و مزمن دوماهه با علائم ناتوان کننده در شما پیشگیری به عمل می آورد.

تب ، سرفه های شدید ، احساس ضعف و خستگی و بی حالی ، بدن درد و . . . از علائم بیماری انفلوانزا می باشد. امروزه در اکثر داروخانه ها واکسن انفلوانزا وجود دارد که تهیه آن را به مراتب آسان تر نموده است. خطر انفلوانزا به آن جهت زیاد است که در برخی از موارد در صورت عدم درمان احتمال مرگ را به دنبال خواهد داشت و می تواند به سیستم تنفسی و سایر اعضای بدن نیز به شدت آسیب وارد آورد.

افرادی که از سیستم ایمنی ضعیفی بهره مند هستند در حقیقت در زمره ی افرادی قرار دارند که باید هرچه سریع تر به تزریق واکسن انفلوانزا بپردازند. افرادی که بیماری هایی از قبیل آسم ، مشکلات قلبی و ریوی ، بیماری های عفونی شدید و . . . را دارند در پرخطرترین گروه ها دسته بندی می شوند. یکی از مهم ترین این گروه ها بیماران مبتلا به بیماری ایدز خواهند بود که با هر عفونت ساده ای بیماری آنها تشدید خواهد شد و علائمی را از خود نشان خواهد داد. زنانی که دوره ی حساس بارداری آنها در شش ماهه ی دوم سال می باشد و جنین در حال رشد و شکل گیری اندام های مهم بدن خود می باشد باید توجه داشته باشند که حتما از واکسن انفلوانزا تزریق نمایند تا در حدود دو هفته بعد نسبت به این بیماری ایمنی کاملی را به دست آورند.