مزایای نگهداری از خون بند ناف گرداوری شد

مزایای نگهداری از خون بند ناف

 

بند ناف یکی از اعضای بدن جنین است که ارتباط تغذیه ای بین او و مادرش برقرار می کند. تا زمانی که بندنفا وجود نداشته باشد عمل جنین تغذیه ای انجام نخواهد داد و به اصطلاح جنینی وجود نخواهد داشت. بند ناف پر از خون است. این خون از مادر به جنین منتقل می شود که به همراه آن مواد ضروری و بسیار مهم برای رشد جنین هم به بدن او خواهد رسید. معمولا در برخی از بیمارستان ها با رضایت پدر و مادر خون بند ناف نگهداری می شود تا در آینده به ابزاری مناسب برای رفع بیماری های خاص تبدیل شود.

در صورتی که نوزاد در آینده به بیماری های مختلف مبتلا شود از طریق سلول های نهفته در خون بند ناف می توان به راحتی این بیماری ها را درمان نمود. بیماری هایی نظیر بیماری های تالاسمی ، بیماری های مربوط به قلب و . . . از جمله این بیماری ها به شمار می روند.  حجم خونی که معمولا پس از جداسازی بندناف از نوزاد در داخل آن باقی می ماند بسیار زیاد است و به عنوان خونی حیاتی برای درمان بیماری های ناتوان کننده شهرت دارد. شاید در آن زمان به خونی بی ارزش تبدیل شود اما اهمیت این موضوع را تنها خانواده هایی درک می کنند که فرزند آنها در رنج و عذاب به سر می برد.

سلول هایی که در درون خون بند ناف وجود دارد سلول هایی هستند تازه نفس و تمایز نیافته که آمادگی حضور در بدن را داشته و به راحتی تکثیر می یابند. در نواحی از بدن که این سلول ها نیاز باشد به راحتی قرار می گیرند و ناتوانی را از عضو درگیر شده پس  خواهند گرفت و سلامتی دوباره را به او هدیه خواهند داد. خوشبختانه میزان ذخیره سازی بند ناف و بانک های نگهداری از آن در هر استانی و امروزه در هر شهری وجود دارد و می تواند تا سال های زیادی از این ماده ی ارزشمند محافظت نماید.

یکی از مهم ترین بیماری هایی که در این روزها به شایع ترین بیماری ها تبدیل شده است بیماری سرطان می باشد. شاید اگر در گذشته این ذخیره سازی و اطلاع رسانی در خصوص آن به نحو بهتری صورت می گرفت امروزه شاهد مرگ تعداد زیادی از هموطنان بر اثر ابتلا به بیماری سرطان نبودیم. در هر بیماری نیاز است تا در ابتدا عامل مورد از بین رفته و سپس برای بازگشت سلامتی از سلول های بنیادی نیز استفاده شود.