افزایش شیر مادر در طب سنتی گرداوری شد

افزایش شیر مادر در طب سنتی

 

شیر مادر یکی از مقوی ترین شیرهایی است که باید در دسترس نوزاد قرار داشته باشد. زیاد بودن یا کم بودن این شیر بسیار مهم است. در حقیقت شیر مادر باید در حد اعتدال وجود داشته باشد و از هر نظر در سلامت کامل قرار گیرد. شیر مادر معمولا به رنگ سفید بوده و با رقت خاصی همراه می باشد. برخی از مادران از کمبود شیر رنج می برند و در نتیجه نمی توانند نیازهای تغذیه ای نوزاد خود را رفع نمایند. نوزاد با گریه های متوالی همراه می شود و در نهایت به ناچار استفاده از شیر خشک را تنها راه حل می دانند. اما افزایش شیر مادر در طب سنتی با راه حل هایی دیگر هم وجود دارد.

طب سنتی این داروها را در شکل قطره هایی موسوم به قطره های شیرافزا روانه ی بازار کرده است که استفاده از آنها به مراتب راحت تر می باشد ، اما اگر دوست دارید تا از گیاهان تازه و طبیعی برای افزایش شیر خود استفاده نمایید بهتر است تا به توصیه های زیر عمل نمایید و از این گیاهان در وعده های غذایی روزانه ی خود نیز بهره ببرید.

اولین گیاه که تقریبا گیاهی نام آشنا برای همه ی ما می باشد ، شنبلیله خواهد بود. از همسر خود تقاضا داشته باشید تا از این گیاه به صورت تازه خریداری نماید. به خوبی این گیاه را بشویید و در یخچال قرار دهید. هر روز از گیاه شنبلیله در مقدار مناسب استفاده نمایید. این گیاه با تأثیر فوق العاده زیاد خود می تواند شیر شما را افزایش دهد.

از دیگر گیاهان مفید برای خانم ها در وضعیت شیردهی و همچنین رد شرایط عادی گیاهی با نام گیاه رازیانه خواهد بود. بسیاری از خانم ها برای درمان دردهای بسیار زیاد خود در زمان قاعدگی از این گیاه استفاده می کنند. علاوه بر درمان درد همچنین نقش تنظیم کننده ای در درمان بی نظمی های قاعدگی دارد. مادران برای افزایش شیر خود می توانند از رازیانه به صورت دمنوش یا به صورت طبیعی نیز بهره ببرند.

پزشکان طب سنتی استفاده از زنجبیل را برای افزایش شیر مادر مفید می دانند. آنها بر اساس تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که ناتوانی های یک مادر پس از زایمان و همچنین برای بهبود عمل شیردهی با استفاده از خواص زنجبیل به راحتی بهبود خواهد یافت. امروزه این گیاه در انواع و اقسام متنوعی در بازار موجود می باشد که برای تهیه ی آن با هیچ محدودیتی مواجه نخواهید بود.