قرص های مهم در درمان عفونت ادراری گرداوری شد

قرص های مهم در درمان عفونت ادراری

 

وجود هر نوع عفونتی در هر جایی از بدن نشان دهنده ی حضور یک یا چند نوع باکتری در محل می باشد. معمولا باکتری های بسیاری وجود دارند که می توانند عفونت های مختلفی را در زخم ها و . . . پدید آورند اما همانطور که می دانید این نوع از عفونت ها در زمان کم و با استفاده از داروهای مناسب قابل رفع خواهند بود. یکی از عفونت های مهم که در صورت عدم درمان تا مرز نابودی اعضای بدن نیز گراش پیدا خواهد کرد عفونت ادراری خواهد بود.

با یک بررسی ساده متوجه خواهیم شد که آمار عفونت ادراری در زنان بیشتر ازآقایان خواهد بود که دلیل این بیماری و کثرت آن به دلیل نوع خاص دستگاه تناسلی خانم ها و فاصله ی کم بین معقد تا مجاری ادراری می باشد. بیشترین باکتری که می تواند این بیماری یعنی عفونت ادراری را پدید آورد باکتری هایی از جنس اشرشیاکلی خواهند بود. تنها با یک آزمایش ادرار عامل عفونت مشخص خواهد شد و در نهایت می توان درمان متناسب با آن را انجام داد.

قرص های مختلفی برای درمان عفونت ادراری وجود دارد که رده ی مصرفی همه ی آنها آنتی بیوتیک خواهد بود و تا زمان درمان کامل نباید غفلتی در خوردن آنها رخ دهد. هرگونه تغییر در رویه درمان و همچنین درمان های ناتمام می تواند به تشدید عفونت منجربه شود. بنابراین اگر روند درمان شما ده روز است این روزها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید و قرص های خود را به اتمام برسانید.

از جمله قرص های رایج برای درمان عفونت ادراری فسفومایسین ، آموکسی سیلین ، سفتوپوکسیم ،  لووفلوکساسین و . . . می باشند. تجویز خودسرانه هریک از این داروها به واسطه ی درمان خاص آنها با عوارض جانبی بسیاری همراه خواهند بود ، بنابراین هیچ گاه از داروها به صورت خودسرانه برای درمان بهره نبرید. دقت داشته باشید که با بروز اولین نشانه های عفونت ادراری همانند تب ، درد در زمان ادرار کردن ، وجود خون در ادرار ، تکرر ادرار ، بدن درد و . . . سریعا به مرکز درمانی مراجعه نمایید.

باکتری هایی که عامل عفونت ادراری هستند به سرعت از باتدایی ترین راه های موجود به انتهایی ترین راه یعنی کلیه ها خواهند رسید و در صورت درگیری کلیه ها درمان به مراتب سخت تر خواهد شد. کلیه ها اعضایی مهم برای دفع سموم از بدن می باشند و در صورت اختلال در عملکرد آنها بدن با تجمع مواد سمی بخصوص در ادرار مواجه می شود.