طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی یونانی گرداوری شد

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی یونانی

 

گوجه فرنگی یکی از مهم ترین مواد در غذای ما محسوب می شود ، اما این ماده خوش رنگ و خوشبو و خوشمزه در یونان هم با کاربرد فراوانی روبه رو است ، به دلیل نزدیکی ذائقه یکی از غذاهای انتخابی در سایت پدیده کاشان طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی یونانی می باشد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این غذا و مواد لازم برای تهیه ی آن را به شما آموزش دهیم.

در ابتدا نیاز است تا ماهی تابه را بر روی گاز قرار دهید. سپس گوجه فرنگی که بر اساس تعداد مهمانان انتخاب می شوند را از یک چهارم ابتدایی برش بزنید. پس از آن نیاز است تا داخل این گوجه فرنگی ها را با مایع پر نمایید. مایع در حقیقت موادی است که شما از قبل بر روی ماهی تابه با یکدیگر مخلوط می کنید. این مواد عبارتند از سیر و پیاز در حدی که تنها از حالت خامی خارج شوند. سپس می توانید از گوشت چرخ کرده به اندازه ی 200 گرم تفت داده شده به همراه برنج آبکش شده و قطعات گوجه فرنگی ، همچنین دارچین ، نمک ، فلفل به همراه سبزیجات معطر همانند جعفری و نعناع نیز استفاده نمایید.

برای کمی رقیق شدن این ترکیب همچنین می توانید از رب گوجه فرنگی تفت داده شده به همراه روغن یا روغن زیتون استفاده نمایید. سپس باید از استاک مرغ به اندازه ی صد میلی متر نیز استفاده کنید. مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید ، اما مراقب باشید تا این ترکیب بیش از اندازه پخته نشود. سپس مایع را در گوجه فرنگی ها پر نموده و اجازه دهید تا برای چند دقیقه ای در فر 180 درجه ای که از ابتدا گرم نموده اید بخوبی پخته شوند. دلمه گوجه فرنگی یونانی شما برای سرو آماده است.

 

مطالب مرتبط:

طرز تهیه دلمه